5 tips för att bygga upp ditt självförtroende

C8XNYI7DWX

Det där med självförtroende kan vara svårt i landet lagom, så här kommer 5 tips på hur man kan bygga upp sitt självförtroende.

1. Omge dig med människor som bekräftar dig och tar fram dina bästa sidor. Det värsta för ditt självförtroende är någon som trycker ner dig, det är svårt att tro på dig själv om du känner att andra inte tror på dig!

2. Gör saker som du själv känner att du är duktig på. Är du duktig på att sy? Lägg då någon timme här och var på det – för att ge dig själv den boosten du behöver!

3. Våga tycka att du själv är bra, och strunta i om någon tycker att du inte är ödmjuk. Det är en sak att gå runt och skryta om hur mycket du kan, och en annan att faktiskt bekräfta dig själv när någon ger dig en komplimang.

4. Våga misslyckas, och träna på att misslyckas. Du kommer med tiden att inse att hela världen inte går under, även fast det kanske känns så de första gångerna.

5. Sätt upp små mål i vardagen, steg ett till bra självförtroende kanske är att kunna ta emot en komplimang utan att slå ner den, steg fem kanske är att kunna säga högt att du verkligen lyckades med frisyren idag.

Lycka till! Och kom ihåg att allt smittar av sig!



Inga kommentarer
Kommentera

Magdalena Graaf ger dig All in one boost

allinoneboost

 

Efter att Magdalena under flera år stoppat i sig en mängd olika kosttillskott och vitaminer, haft skåpen fulla av burkar, glömt att ta alla tabletter och så sent som i våras stoppade i sig nära 12 tabletter om dagen fick hon nog. Efter att ha hört sig för bland sina läsare vad de önskade har hon nu tillsammans med BETTER YOU tagit fram sin egen boosttablett!
Ett som hon själv säger MIRAKELPILLER! Allt i ett. En liten burk du kan ha med dig i handväskan.

Tabletterna kan du läsa mer om här och beställa!

 



Inga kommentarer
Kommentera


Populära sökningar: nike, pulsklocka, sport-bh

Så hanterar du stressen över att börja jobba igen

stressed_2580348b

 

Har du kanske redan börjat jobba eller ligger jobbet framför dig som ett stort mörkt moln och väntar.
Inte helt oväntat att övergången från semester till jobb kan kännas tung. Efter kanske flera veckor med sena kvällar, kanske lite mer alkohol än vanligt, mindre motion och färre tider att passa har man helt vänt på tillvaron och skapat någon slags jetlag.
Och helt plötsligt skall man tillbaka till alla måsten. Och det psykologiska i att se hela hösten framför sig utan en enda ledighet.

Men det finns några tips på hur du kan göra det enklare!

1. Har du vänt på dygnet så försök att några dagar innan du skall börja jobba att förbereda kroppen på omställningen. Ta dig tillbaka mot mer normala tider. Lägg dig i tid och ställ klockan för att komma upp lite tidigare.

2. Börja jobba på exempelvis en onsdag istället för på en måndag. Du får du en mjukstart och den första veckan tillbaka kommer inte att kännas så lång med färre antal arbetsdagar.

3. Boka in två långhelger som belöning under hösten redan nu. Då känns inte perioden fram till jul så lång.

4. Fokusera på att det är roligt att ha ett jobb. Fundera på vad alternativet vore.

5. Gör en prioriteringslista för de första dagarna tillbaka på jobbet. Du behöver inte göra precis alla det första dagarna!

6. Håller det fina vädret i sig så passa på att göra mysiga utflykter efter jobbet för att hålla kvar semesterkänslan lite längre.



Inga kommentarer
Kommentera

Gymselfies kan vara sjukdom

selfie

I en tid när yoga, kvarg och träning dominerar våra sociala flöden kan det vara lätt att bara följa trenden. Men var försiktig: Människor som konstant tar selfies på gymmet kan lida av en psykisk sjukdom.

Forskning från Brunel University i London visar att människor som vill visa upp sina träningsresultat i form av selfies oftare lider av narcissism – en psykisk sjukdom som innebär större självupptagenhet och en överdriven tro på den egna förmågan.

Så nästa gång du hittar en spegel på gymmet och innan du vet ordet av har knapprat av en rad selfies – fundera ett extra varv innan du delar med dig på Facebook.

Källa



1 kommentar
Kommentera

Gymselfies kan vara sjukdom

selfie

I en tid när yoga, kvarg och träning dominerar våra sociala flöden kan det vara lätt att bara följa trenden. Men var försiktig: Människor som konstant tar selfies på gymmet kan lida av en psykisk sjukdom.

Forskning från Brunel University i London visar att människor som vill visa upp sina träningsresultat i form av selfies oftare lider av narcissism – en psykisk sjukdom som innebär större självupptagenhet och en överdriven tro på den egna förmågan.

Så nästa gång du hittar en spegel på gymmet och innan du vet ordet av har knapprat av en rad selfies – fundera ett extra varv innan du delar med dig på Facebook.

Källa



1 kommentar
Kommentera


  • Om Hälsa

    En till Modern Mom webbplats