5 tips för att bygga upp ditt självförtroende

C8XNYI7DWX

Det där med självförtroende kan vara svårt i landet lagom, så här kommer 5 tips på hur man kan bygga upp sitt självförtroende.

1. Omge dig med människor som bekräftar dig och tar fram dina bästa sidor. Det värsta för ditt självförtroende är någon som trycker ner dig, det är svårt att tro på dig själv om du känner att andra inte tror på dig!

2. Gör saker som du själv känner att du är duktig på. Är du duktig på att sy? Lägg då någon timme här och var på det – för att ge dig själv den boosten du behöver!

3. Våga tycka att du själv är bra, och strunta i om någon tycker att du inte är ödmjuk. Det är en sak att gå runt och skryta om hur mycket du kan, och en annan att faktiskt bekräfta dig själv när någon ger dig en komplimang.

4. Våga misslyckas, och träna på att misslyckas. Du kommer med tiden att inse att hela världen inte går under, även fast det kanske känns så de första gångerna.

5. Sätt upp små mål i vardagen, steg ett till bra självförtroende kanske är att kunna ta emot en komplimang utan att slå ner den, steg fem kanske är att kunna säga högt att du verkligen lyckades med frisyren idag.

Lycka till! Och kom ihåg att allt smittar av sig!



Inga kommentarer
Kommentera

Gymselfies kan vara sjukdom

selfie

I en tid när yoga, kvarg och träning dominerar våra sociala flöden kan det vara lätt att bara följa trenden. Men var försiktig: Människor som konstant tar selfies på gymmet kan lida av en psykisk sjukdom.

Forskning från Brunel University i London visar att människor som vill visa upp sina träningsresultat i form av selfies oftare lider av narcissism – en psykisk sjukdom som innebär större självupptagenhet och en överdriven tro på den egna förmågan.

Så nästa gång du hittar en spegel på gymmet och innan du vet ordet av har knapprat av en rad selfies – fundera ett extra varv innan du delar med dig på Facebook.

Källa



1 kommentar
Kommentera


  • Om Hälsa

    En till Modern Mom webbplats