Trimma magen under sommaren!

Många mailar till oss och frågar om magutmaningen vi hade förra sommaren. Så här kommer den igen!
Sit-ups, crunches, leg raises och plankan varje dag med vila var fjärde dag och öka antalet hela tiden.

Ha en grym sommar önskar vi på ModernMom (som självklart hakar på denna magutmaning!)

20130708-093013.jpg

Kommentarer

  1. Hjälp! Hur läser jag schemat? Syns inte!

    Anmäl

    soffan@gmail.com,
  2. Åh tack!! Perfekt sommarövning! Skall genast sätta igång!!!

    Anmäl

    Annika,
  3. Pingback: Chocka magen | Gradinskan

  4. Pingback: Redo för ny utmaning? | Kom i Form

  5. Pingback: Träning with a view | Kom i Form

  6. Tack för tipset precis vad jag behöver. Ska börja imorgon.

    Anmäl

    Nina,
  7. Jag är inne på dag 7 och det känns rejält nu efter övningen…. (lite skeptiskt på om jag kan öka med fler situps men skam den som ger sig eller?)
    Linda: efter de 30dagarna vad rekommenderar du för ”nivå” (antal rep) när man gör dessa övningar???

    /M

    Anmäl

    Malin,
  8. Pingback: Semesterträning | Kom i Form

  9. Började samma dag som schemat kom upp så jag är nu inne på min fjärde dag så idag är det vila.
    Dom tre första dagarna gick bra men det blir ju snart rätt så mycket jobbigare : )

    Anmäl

    Petra,
  10. Dag 2 och än så länge känns allt bra…! Är lite orolig för sit-upsen när de framöver ökar i antal….aj, aj antar jag ;-)

    Anmäl

    Camilla,
  11. Startar idag efter min powerwalk! Tränar mot cykelvasa oxå :-)!
    Tack för en bra inspirerande blogg!
    Kramar från mej

    Anmäl

    Fika,
  12. Går det bra om man gör sit-ups och crunches på en yogaboll?

    Precis vad jag har letat efter. :)

    Anmäl

    Kerstin,
  13. Haha, HUR skulle jag INTE kunna haka på detta? Jag börjar imorgon!
    :D

    Anmäl

    Lajnda,
    • Kunde inte hålla mig, började idag.
      Men hur i hela friden ska man kunna bli så stark i musklerna på så kort tid?
      Det bara ökar och ökar ju dag för dag??
      Jag kan omöjligt komma ända till dag 30 ser jag nu, (125 situps och 200 crunches på samma dag?!?!), men jag ska verkligen försöka!!
      *lite lätt chockad efter att ha läst genom utmaningen lite noggrannare*

      Anmäl

      Lajnda,
  14. Jag är med men jag har ingen koll på vad crunches är?

    Anmäl

    Camilla,
    • Hej!
      Ett tips sök på crunches på google, det finns filmer som visar hur man gör och även de som visar vad det är för skillnad på crunches och situps, vilket inte jag visste :)

      Anmäl

      Ulrica,
  15. Kan ni tipsa om alternativ övning till leg raise. Jag kan inte göra denna övning sedan jag fick barn (nu 12 år sedan med den yngsta) gör jätteont när jag belastar nedre delen av ryggen/svanskotan med denna övning, samma gäller cykla liggandes. Vore toppen med alternativ övning, tack på förhand!

    Anmäl

    Maria,
    • Funkar det om du ligger på golvet med benen rakt upp i luften och bara lyfter rakt upp?

      Anmäl

      Sussie,
  16. Låter skoj den utmaningen är jag med på : )

    Anmäl

    Petra,
  17. Ska man göra alla fyra övningar i följd elr ska man dela upp dem under dagen? Tex sit ups o crunches morgon, plankan em och benlyft kväll?

    Anmäl

    Helena,
    • Du skall göra alla övningarna i följd. Dock när antalet börja öka kan du dela upp dem och göra t ex 10 st och sen vila kort, 10 till osv. Lycka till!

      Anmäl

      Linda svarar,

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Våra skribenter

Linda Clarenbring

linda_fixad

Kom i form på Instagram

Senaste kommentarer

  • soffan@gmail.com: Hjälp! Hur läser jag schemat? Syns inte!
  • Annika: Åh tack!! Perfekt sommarövning! Skall genast sätta igång!!!
  • amanda: Vad är det för fisksås man ska använda? :)
  • Mehtap: Oh, my word. I know what it is now. You capture that magic of chdolhoid. The once upon a time when...
  • Annie: Trädgårdsarbete är världens trevligaste träning. Älskar att den säsongen är tillbaka igen /A
Follow on Bloglovin

699487_lailabagge_komiform



  • Om REDAKTIONEN