Tips på hur man ska komma igång med träningen

Brooklyn Bridge
Att börja träna igen efter ett långt uppehåll kan vara en riktig utmaning och en spark i baken kan vara välbehövlig. Här finner du några tips för att komma över den där spärren som gör att allt flyter på igen!

Det absolut bästa och lättaste sättet att börja träna är att hitta en kompis som har samma mål. På så sätt så motiverar ni varandra och om den ena har en dålig dag så kan den andra hjälpa till och dra med den andra.

Testa dig fram. Det kan hända att de träningsformer som du testat innan absolut inte passar din mentalitet, kropp eller ditt tidsschema. Träning är så mycket mer än löpning och vikter.

Köp ett gymkort. Ibland så är det den lilla kicken du behöver, om inte annat så får du dåligt samvete mot plånboken och kanske släpar dig iväg till gymmet av den anledningen.

Gå på pass. Det finns allt från bodypump till afrodans, så det spelar ingen roll om du är 18 år eller 65 år – Du kan alltid hitta någonting för dig. Har du inte ekonomin för att köpa ett månads eller årskort så har de flesta gym engångspriser för att gå på ett pass. På så sätt så kan du testa olika träningsformer och olika gym utan att bilda upp dig till ett dyrt träningskort.

Ladda ner en träningsapp. I dagens appsamhälle så finns det appar för allt. Passar löpning bäst för dig? Ja, då finns det appar som mäter din medelhastighet och visar exakt hur långt du sprungit och vilken väg. Tycker du bättre om att stanna hemma i tryggheten så finns det en hel del coachingappar som hjälper dig att hålla ett träningsshema. Detta är ett bra alternativ för den tunna plånboken då apparna kostar max runt 20kr.
En personlig favorit är 7minuteworkout som just är ett träningsprogram med en röst som hela tiden säger till dig vad du ska göra och hur länge. Det finns heller ingen anledning att smita från ett träningspass på 7 minuter som du kan göra på ditt vardagsrumsgolv, för 7 minuter kan t.om den mest stressede hitta.

 



Inga kommentarer
Kommentera

Tips på hur man ska komma igång med träningen

Brooklyn Bridge
Att börja träna igen efter ett långt uppehåll kan vara en riktig utmaning och en spark i baken kan vara välbehövlig. Här finner du några tips för att komma över den där spärren som gör att allt flyter på igen!

Det absolut bästa och lättaste sättet att börja träna är att hitta en kompis som har samma mål. På så sätt så motiverar ni varandra och om den ena har en dålig dag så kan den andra hjälpa till och dra med den andra.

Testa dig fram. Det kan hända att de träningsformer som du testat innan absolut inte passar din mentalitet, kropp eller ditt tidsschema. Träning är så mycket mer än löpning och vikter.

Köp ett gymkort. Ibland så är det den lilla kicken du behöver, om inte annat så får du dåligt samvete mot plånboken och kanske släpar dig iväg till gymmet av den anledningen.

Gå på pass. Det finns allt från bodypump till afrodans, så det spelar ingen roll om du är 18 år eller 65 år – Du kan alltid hitta någonting för dig. Har du inte ekonomin för att köpa ett månads eller årskort så har de flesta gym engångspriser för att gå på ett pass. På så sätt så kan du testa olika träningsformer och olika gym utan att bilda upp dig till ett dyrt träningskort.

Ladda ner en träningsapp. I dagens appsamhälle så finns det appar för allt. Passar löpning bäst för dig? Ja, då finns det appar som mäter din medelhastighet och visar exakt hur långt du sprungit och vilken väg. Tycker du bättre om att stanna hemma i tryggheten så finns det en hel del coachingappar som hjälper dig att hålla ett träningsshema. Detta är ett bra alternativ för den tunna plånboken då apparna kostar max runt 20kr.
En personlig favorit är 7minuteworkout som just är ett träningsprogram med en röst som hela tiden säger till dig vad du ska göra och hur länge. Det finns heller ingen anledning att smita från ett träningspass på 7 minuter som du kan göra på ditt vardagsrumsgolv, för 7 minuter kan t.om den mest stressede hitta.

 



Inga kommentarer
Kommentera


  • Om Träning

    En till Modern Mom webbplats